I´m alive!

Plötsligt så överraskar man! Sig själv till och med ;P Hade några minuter över nu innan min nattliga tradition! Medium! Har suttit i världens obekvämaste position i sackosäcken i nästan två timmar och stirrat på Lektion 04 i den digitala bildbehandlingskursen jag läser... Ljus har jag bestämt lärt mig nåt om idag! Resten av dagen har gått ut på prepresslektion om Förprovtryck och grejs därikring, tvätt, skolarbete.. och annat sånt som gör liiivet vääärt att leeeva ;) Tog en promenad förut och insåg att våren säkerligen kommer till sthlm snart! insikten kom när jag skuttade genom en mindre vårflod i mina halvtrasiga gympaskor...

För övrigt börjar jag med praktik 2 av 4 på måndag. 3 veckor på Strålfors är min nuvarande utmaning och det ska bli intressant! Trycka lite broschyrer, foldrar, reklam, fakturor och etiketter och grejer i digitaltryck. Jag kommer inte lära mig något jag kommer ha speciellt mycket nytta av på skolan men jag kommer lära mig grejer jag garanterat kommer ha nytta utav sen när det är dags att söka jobb! Praktik 3/4 och 4/4 får bli inriktat mot offset tror jag bestämt. Annars får jag säkert spö av min lärare!

Jag har bott i sthlm nu i mer än ett halvår hörrni! Ska jag skratta eller gråta? Jag börjar nog finna en inre frid nu iaf! Det är inte sååå himla hemskt... jämt.. :P tror jag behöver lite sommar för att det ska kännas bra! Skulle däremot kunna tänka mig att flytta närmare hufvudstadens galenskapskärna framöver.. tåls att tänkas på! Dags att börja fundera på framtiden redan nu? Hela hösten går ut på praktik och sen är man i princip klar med utbildningen. Vilket innebär att 11 veckors praktiken borde man kanske göra där man vill ha ett jobb och vill man komma in på ett bra företag borde man göra en mindre praktikperiod där redan nu! Men usch... jag fyller 22 om 3 veckor! inte 44! Jag lånar en söt godis favoritmotto "Det löser sig!" och så tittar jag på Medium istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0