arkoffsettryck...

har märkt att det är rätt många som inte har en aaaaning om vad det är jag gör egentligen haha jag ska alltså bli den som trycker en bild eller en bok eller en tidning eller en ja.. vad som helst! det ska vara rätt papper, rätt färgmängd, exakt raka tryck på alla sidor, utskjutningen ska stämma, fukten ska funka, gummiduken ska vara korrekt underpackad, kistfolien och gavlarna ska på plats, plåt ska exponeras i CTPn och skruvas in i pressen, pappret ska beskäras och luftas och gå Exakt igenom in på perfektion. Jag ska mer eller mindre kunna skruva sönder och plocka ihop en tryckpress! Mmm hörrni det är mycket man ska lära sig! nån vacker bild kanske? en vacker Heidelberg GTO 52?



villken skönhet! hahahaha ännu fler fina grejer på baksidan som ska fixas..

har haft första teoretiska och praktiska proven nu! lite om olika tryckmetoder, grafiska produktionsflöden och annat och sen att stansa, falsa och skruva in en plåt, sätta i kistfolie och gavlar, fixa fuktverket och inställningar för i- och avläggaren dvs skjutvinkel, fronthållare, pappersformat, nedhållarbleck och allt annat... på 30 minuter.
Sen har vi även lärt oss att lägga i färg, färga in valsar och plåt, densitetsinställningar och hur man rengör hela tryckpressen...

Målet? Fyrfärgspressar eller mer..


Jag är helt slut när jag kommer hem efter skolan!

Kommentarer
Postat av: D Cool

Jag är stolt över dig!

2008-10-31 @ 10:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0