blåbärspaj, gröna lund, åka båt, åka tåg, åka hit och åka dit.


Tillbaka från hufvudstaden igen. Det är ett jädra åkande fram och tillbaka kan man tycka och det är fruktat trökigt att åka tåg. Men jag har fått mitt antagningsbesked så snart kanske det blir en fast punkt! Eller iaf fastare :) Åkte med syster och Peter ner i torsdags och sov hela vägen. När vi kom fram hade dom bytt lås på dörren till portkod haha som tur var va inte klockan alltför mycket och det fanns grannar som kunde komma och öppna. Bland posten låg ett brev där det stod "vi byter någon gång i veckan" mycket finurligt i semestertider.

Jag och syster spenderade fredagen på Gröna Lund! Sådär glatt skrikandes av hälften lycka och hälften ren skräck. Eller ja minst 20 % av upplevelsen var väl illamående också. Det hör väl till när man blir äldre! Alltså att man ger upp precis innan man kräks, går runt och spelar på hjul och kastar en massa grejer som egentligen är helt omöjliga. Spökhuset var inget för mig, man jagar upp varandra till ett "skriker du, skriker jag- är det inte slut snart.. mamma". De irriterande svensexa-grabbarna kom iaf ut genom nödutgången och om det var för att det blev för läskigt eller för att de blev utslängda we will never know. Vi hade roligt iaf! Även om man inte tror att öppettider skulle va från 12 och fick sitta i solen och vänta snällt i 2 timmar. 

Helgen blev alexandra, kristina, syster, jag, jonas, peter och jonathan + Guitar hero och öl på "lokala puben" på brommaplan..? haha vi såg även "oh brother where art thou" som jag inte hade sett förut. Vilken pärla! Vi har ätit årets första blåbärspaj! Yum yum!!

Söndag var en åka-båt-dag. Så vi åkte båten ut till Kungshatt och tryckte i oss potatissallad, rostbiff, baguetter, läskigt marknadsförda och aggressionsframkallande muffins och snackade bajs i solen. Senare kom Fredrik tillbaka från Göteborgs alla konsertfasoner så jag avbröt mitt fotbollstittande (Jag hann iaf se målet) och åkte in till stan. Fick en fantastisk kommentar från Jonas när jag förklarade att jag skulle "hem till min karl". "Din vadå?". "Min karl...?". "Jaha du pratar med dialekt". "Nej det är ett riktigt ord?". haha very funny :)

Imorrn är det jobb igen! Hade jag inte haft så fantastiska post-kamrater hade jag strejkat!

Kommentarer
Postat av: D Cool

Äntligen..! Jag har längtat efter ditt nästa blogg-inlägg. Skriv mera!

2008-07-01 @ 20:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0